Finaste hästen

Jaa va ska man säga.. Har nog sålt min lille häst nu.. :(
Tagit emot en handpenning på honom. Så någon gång denna månaden åker han...

Köparen verkar jättebra så jag tror knappast att han kan få det bättre.
Hon har skickat bilder på stallet, hagarna och på hästkompisarna.
Stallet ser lyxigt ut med boxdörrar på utsidan så han kan kika ut med huvudet.
3 andra pållar att leka med i stora hagar. Bla en shettis. O det bara älskar han. Någon som är mindre än honom liksom. ;)

Dom utövar NH och western. Och åker på clinics för en amerikansk western-tränare med jämna mellanrum.
Det kan verkligen inte bli bättre! Precis vad jag skulle ha honom till.

Jag vet att jag gör rätt.. Unghäst och graviditet är ingen bra kombination.. Än mindre en nyfödd och unghäst..
Det är mest rättvist mot Wildo-gubben att jag säljer honom till någon som kommer att ha tiden. För det tar tid. Snart dax för inridning o allt.

Men ändå... Fasen vad det svider i själ och hjärta... :(


Kommentarer
Postat av: Tessan

Usch fy bubblan men du gör rätt som du säger. Finns här min vän. Bara ring om det är något. Kram

2010-06-04 @ 09:18:41
Postat av: Bonkan

Ok d blev så nu alltså.....Ja i d stora hela e d säkert rätt beslut för jag tror d kan bli super tufft......E d sthlm han far till nu då?? Usch jag blir tårögd Slinky :( Men han kommer få d såå bra!!!!!



Ja vi får höras av om den glassen då :)

2010-06-04 @ 09:57:38
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/
Postat av: Jannie

Jag tycker du gör helt rätt gumman. Tyvärr räcker ju inte tiden till allt man vill, hur mycket man än önskar ibland. Man är ju inte mer än människa. Måste ju andas mellan varven också.

Försök i stället att passa på att njut av graviditeten och den tiden som du och Jonas har framför er. Planera, drömma osv. Ni ska ju bli föräldrar snart. ;)

Tänk om ni hittar ert drömhus mitt upp i allt också.

Vore bara dumt att stressa runt och har dåligt samvete. Det blir varken du, bebisen eller Wildo lyckligare av. Det känns säkert tungt nu, men när han väl åkt iväg, kommer det förhoppningsvis kännas bättre. Tycker förresten det låter som att han kommer till ett toppenställe.

Många kramar/ jannie

2010-06-04 @ 16:18:08
Postat av: Evis...

Nejmen gumman...ska du inte ha Wildo längre??? Men ...jag förstår dej, det funkar nog inte med en bebis och så mycket jobb som en häst tar och en unghäst som du säger. Jag blev bara så paff..men sanningen är nog att du tänker rätt..Kram Evis

2010-06-04 @ 21:41:07
Postat av: Caroline

Stor kram till dig. Det gör ont att behöva göra sig av med någon man älskar. Men precis som du skriver... man behöver tiden.. Det är själviskt att ha något utan tiden bara för att det gör ont att göra sig av med, det är ju inte rätt mot någon. Att du tar detta steget visar på stort ansvar och respekt för att inte säga kärleken till honom... att du bryr dig om HANS bästa och inte att det gör så ont som det gör i dig.. Stor kram C

2010-06-04 @ 21:59:27
Postat av: Jessica

Tack för era fina kommentarer.. Känns lättare.

2010-06-07 @ 10:20:28
URL: http://seaholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0