Sjukskriven

Sjukskriven nu veckan ut..

Blodtrycket är nog ganska lågt om man säger så.. Har hållt på och svimma två dagar i rad..

Pratade med barnmorskan som rekommenderade stödstrumpor!! Detta går bara utför. ;)
O så dricka mycket o så extra järn. Ska dit på onsdag så dom ska kolla upp alla värden o detta.

I natt vaknade jag av att jag fick kramp i vaden. My god vad det är obehagligt. Måtte det inte bli en vana.. Tydligen ganska vanligt när man är gravid...


Nog om mina krämpor.. Var och tömkörde Wildo igår.
Aaaw vilken häst. Från att vara lite bufflig och busig när jag borstade honom. Så blev han som ett ljus när jag lade på honom sele.
Och han skötte sej exemplariskt. Det var bara jag som var precis genomsvett efter en kvart..
Det märks att han älskar att arbeta. Öronen är som spjut rakt fram och han trampar under sej så himla fint. Lille gosse-mannen. Nu får Jonas sätta fart med vagnen.. :)


Kommentarer
Postat av: Jannie

På med stödstrumpor tjejen och drick. Drick, drick drick, en massa vatten. Det är verkligen SÅÅÅÅ obehagligt att vakna med kramp. Förstår precis hur det känns. Usch och fy. Ett tips som jag fick av mödravården var att massera vaderna lite precis innan man lägger sig. Det kan säkert Jonas fixa. ;) Det kan hjälpa lite. Hoppas det blir bättre. Kram/jannie

2010-06-02 @ 15:25:54
Postat av: Fia

Stöstrumpor hjälpte mig ngt otroligt, så testa. Det är inte helt fel ;) Hoppas du blir bättre snart! Kramis

2010-06-02 @ 22:21:50
URL: http://flisanfisan.blogg.se/
Postat av: Tessan

fick också kramp i mina vader om nätterna men det var mest i början..

Var rädd om dej min älskade..

Kram

2010-06-02 @ 22:32:15
Postat av: Jessica

Stödstrumpor får det bli däkor.. O så lite massage om kvällarna. Tycker jag lät som ett bra tips. :) Tack!

2010-06-03 @ 08:03:12
URL: http://seaholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0