Äntligen här!!!

Torsdagen den 28:e oktober klockan 23:42 kom han äntligen.
Vår älskade lille son!
Vilken lycka!
Så efterlängtad!



4400 gram och 56 cm lång.
Så liten var han egentligen inte. ;)

Förlossningen gick bra överlag. Men lite dramatiskt på slutet.
Hans hjärtljud hade varit perfekta under hela tiden, men vid utdrivningsskedet så blev det lite jobbigt för honom då huvudet åkte in hela tiden istället för att stanna kvar.
Så dom sjönk och när han väl var ute så hade han lite svårt att komma igång riktigt med andningen.
Så dom fick springa iväg med honom, för att få igång det ordentligt.

Under tiden var man ju utom sig av oro och hade ingen aning om hur det gick.
Och lagom när dom kom tillbaka så konstaterades det att jag behövde ner på operation för min moderkaka hade inte lossnat. Så vi fick en liten stund tillsammans hela familjen, sen blev jag borta i flera timmar. Fick ligga kvar på uppvaket i två.
Under tiden jag var iväg tog Jonas hand om lilleman, och det gjorde han med bravur.

Hade nog fasen inte klarat förlossningen utan honom. Bästa stödet man kan tänka sig.

Allt blev bra i slutändan och det är det som räknas!


Åkte hem från BB i Måndags och nu går vi bara hemma och myser.
Precis så gott och mysigt som man hade föreställt sig det. Om inte ännu bättre! :)

I eftermiddags (mellan skurarna) blev det en premiärtur med vagnen.
Det gillade han skarpt! Sussade så gott så gott.

För övrigt är det amning och blöjbyte som gäller för hela slanten :)

Och ett namn ska han ju såklart också ha. Vår lille prins. Vi har ett som det lutar emot, men inte bestämt oss till 100 % ännu. Ska klura lite till.

Nu låter det som att det är matdags! :)




Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu blir jag nyfiken på vad det blir för något namn du får ringa och berätta.

Puss Mamma och Annelie hälsar

2010-11-03 @ 20:32:21
Postat av: Evis

Hej lilla familjen!

Ohhh en sådan liten sötnos ni har fått ♥...

Irene och jag sitter och läser om din förlossning, skönt att det gick bra till slut.. Du måste ta lite kort på honom så vi riktigt får gotta oss och titta på honom...

Irene hälsar till dej och vi önskar er Lycka Till.

Kram ♥ Evis

2010-11-04 @ 00:58:00
Postat av: Thessan//Bonkan

Såå himla mysigt :) Ska bli kul att träffa er :)

2010-11-04 @ 06:38:44
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/
Postat av: Tessan

Finaste gossen ever. Skall lära han allt jag kan vilket är en hel del. Tessan är fint namn, bara ett tips. Puss på er

2010-11-04 @ 14:22:42
Postat av: Fia

Åhh jag ryser i kroppen. Detta har du/ni klarat galant! Stolt ska du vara! Han är verkligen ett litet underverk, så söt. Det ska bli så kul att få träffa er :) Många kramar! ♥

2010-11-04 @ 19:23:54
URL: http://flisanfisan.blogg.se/
Postat av: emelie

Grattis till prinsen!!

2010-11-05 @ 07:55:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0