Fullt ös

Idag blir det till att baka lussekatter. Skulle gjort det innan första advent, men har fasiken inte hunnit.
O helgen gick alldeles för fort.
I Lördags var jag på inrednings-party hos Fia. Var jättetrevligt och så bjöd hon på så mycket gott att äta. Tack igen gumman! :)

På Söndagsmorgonen åkte jag, Jonas, Kim och Leon såklart till Kosta för att gå på julmarknad.
Själva marknaden var inte mycket att ha kan jag säga. Några uppställda bodar där dom sålde karameller eller annat. Pytte-litet ju.

Men i affärern strosade vi en hel del, fikade och åt middag.
Bara roligt att komma iväg och se lite annat.
Handlade lite smått och gott. Men dock inga kläder. Tänkte vänta tills jag gått ner mina sista grav-kilo. Om jag nu gör det. ;)
Jorrå lite i taget, men nu går det sakta... O det går ju inte bättre nu i juletider när det finns så mycket gott att äta.

Igår var jag på förärldraträff som BVC anordnat. Var himlans mysigt faktiskt. Pratade och fikade. Och spanade in alla andras små söta bebisar. Leon är verkligen en stor kille. Dom andra ser ju så pyttesmå och ömtåliga ut.
Det var ett litet gossebarn som var i samma size som Leon. O dom va så himla lika i sättet. Hade typ exakt likadana rutiner o så gott som alltid glada och nöjda. Häftigt.

När vi satt där och fikade hörde vi att larmet gick utanför. Tänkte inte så mycket på det utan trodde det var test-larm som dom har en gång i månaden.
När jag sedan ska knalla hem med barnvagnen o slår igång telefonen har Jonas ringt typ 20 gånger.
Då var han ute med hundarna och hade träffat en kompis som berättade om ammoniaken som hade läckt ut. Men ryktet gick först att det var i Kallinge.
Hade gått ut med att alla skulle hålla sig inne, stänga fönster och ventiler. Där av larmet.
Shit, vilken panik jag fick. För lillemans skull som låg o sussade i vagnen. Så fort har jag aldrig varit hemma kan jag säga.

Satte igång radion när vi kom hem o då visade det sig att var inne i Ronneby och bara en liten stund efter så sa dom att faran var över.
Men fy fan vad obehagligt!! :(

Blev ett långt inlägg idag ser jag.

Nu ska jag utfodra sonen o sen blir det nog en promenix.
Tjing tjing!




Kommentarer
Postat av: Bonkan

Roligt att läsa så långa inlägg eftersom man inte pratar varje dag. :)

2010-11-30 @ 12:23:03
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag hade velat se värsta löpet, ha ha puss lilla gumman

2010-11-30 @ 12:51:15
Postat av: Fia

Tack själv. Verkligen kanon att du kom :) Hoppas vi kan ses snart igen. Hoppas dina lussekatter blir smaskiga :) Ses vi på lottas fest på lördag förresten? PoK

2010-11-30 @ 14:33:53
URL: http://flisanfisan.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja jag förstår det, jag var likadan i början, man vill bara vara i närheten och snusa med sitt underverk :) Nu är det rätt skönt att få va själv ibland då jag tar det mesta ansvaret med Wilma, men självklart är hon mitt allt ändå :) Ja vi hörs av lite längre fram så ses vi. Definitivt :) Många kramar!

2010-12-01 @ 15:26:46
URL: http://flisanfisan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0