BM och TENS

Var ju hos barnmorskan igår.
Bebis hade fixerat sig och hjärtljuden låg på 139.
Järnvärdet var bra igen och jag hade inte gått upp mer i vikt sen sist.
Men magen hade vuxit så bebis växer och frodas.

Blodtrycket var lite högre än jag tidigare haft. Barnmorskan trodde det va pga stress av ryggvärken och för lite sömn.

Fick inte reda på så mycket mera angående ryggen. Hon trodde mycket väl att det var förberedelse o bebis kunde vara på G. Men ingen fakta där inte.

Det enda var att om det fortsatte o jag inte kan sova så skulle jag ringa till förlossningen o få hjälp där. Någon dunderkur som man slappnar av o däckar. ;)
Och så fort TENS-apparaten hade kommit så skulle jag börja använda den.

O tänka sig att den kom igår. Visserligen hem till mina föräldrar men dom var så snälla så dom körde hem den till mig igår.

På eftermiddagen kom Bonkan på besök. Fikade och pratade. Tackar så mycket för besöket. Mycket trevligt och behövligt. Jag behövde ett uppsving kände jag.

Ännu lite senare kom Jonas bror från Stockholm på besök. Han låg ute med lastbilen i närheten så han stannade över natten innan han skulle vidare.

Fick iaf prova TENS-apparaten på honom innan jag gjorde på mig själv.
Jag skrattade så tårarna rann när han höll plattan mellan fingrarna och fick sig en rejäl pärla.
Stod klart och tydligt i bruksanvisningen att man INTE skulle ta den med fingrarna när den va igång. Haha, klart det skulle provas. :)

Använde den i natt när ryggvärken var som värst. Och det funkar ju för stunden. Men så fort programmet är slut gör det ju lika hiskeligt ont igen.

Men men, man får vara nöjd med det lilla..


Kommentarer
Postat av: Thessan//Bonkan

Hahaha jävla dårar :P

2010-10-13 @ 14:12:37
URL: http://tessibonkaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0